درباره اورینگ سیلیکون بیشتر بدانیم

اگر درباره اورینگ سیلیکون و مواد سیلیکون چیزی نمیدونی پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله رو بخونی
اورینگ سیلیکون

اورینگ سیلیکون | درباره سیلیکون بیشتر بدانیم

به طور خلاصه اورینگ به رینگ لاستیکی یا پلاستیکی گفته می شود که سطح مقطع آن دایره بوده و به صورت یک مدار بسته در حالت دینامیک واستاتیک مورد استفاده قرار می گیرد.
اورینگ سیلیکون نیز نوع دیگری از اورینگ هاست که بنابر جنس آن، (O’Ring Silicone)  یا پلی دی متیل سیلوکسان نام گرفته است.

این نوع از سیلیکون ها مقاومت بسیار بالایی در برابر گرما و حرارت دارند، تا آنجا که این امر موجب شده قیمت نسبتا بالای آن نادیده گرفته شود و در صنایعی که حرارت در آنجا بالاست به وفور مورد استفاده قرار گیرد؛

در ادامه به تاریخچه و خصوصیات مواد سیلیکون و تمامی موارد قابل ذکر آن خواهیم پرداخت.

تولید اورینگ سیلیکونی

تولید اورینگ سیلیکونی با روش مختلفی از جمله اکستروژن، قالب گیری تزریقی، قالب گیری با فشار و قالب گیری انتقالی صورت می گیرد.

در تاریخچه تولید مواد سیلیکون آمده، برای اولین بار جی او لوند برگ که یک فرد سوئدی بود در سال 1896 تولید کننده متریال سیلیکون شد. قابل ذکر است که دولت آمریکا در طول جنگ جهانی دوم امتیاز اورینگ سیلیکونی را محصول بسیار مهمی در استفاده های جنگی نام برد و با این فرصت حق تولید آن را به سازمان ها اعطا کرد.

کاربرد O-ring Silicon

از کاربرد های دیگر، پکینگ یا اتصال هلالی را نیز می توان نام برد. اورینگ سیلیکونی یک درز گیر مکانیکی و حلقه ای لاستیکی با سطح مقطع گرد و هلالی شکل است که به خصوص برای قرار گرفتن در شیارها و تحت فشار بودن در بین دو یا چند بخش استفاده می شود تا بتواند به خوبی کار آب بندی را در محل اتصال انجام نماید.

به طور کلی رایج ترین نوع آب بندی مورد استفاده در طراحی ماشین آلات و صنعت، نوع اورینگ سیلیکونی است.

اورینگ سیلیکون را می توان در کارخانجات ساخت قطعات خودرو، پزشکی ( اورینگ های ارتودنسی- ایمپلنت) ، صنعت پوشاک، لوازم ورزشی، صنعت برق، صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه، اُرینگ اتصالات در در مصارف آب و فاضلاب، آبرسانی، خودرو، لوازم خانگی، کارخانجات سیمان، مواد شیمیایی، انواع ماشین آلات صنعتی استفاده کرد.

خواص سیلیکون

از خواص شگفت آور این اورینگ با متریال سیلیکونی می توان به حل پذیری در حلال های آلی، حل ناپذیری در آب و الکل ها، بی اثری شیمیایی، خواص بالای دی الکتریک، اشتعال پذیری نسبتا پایین، گرانروی کم در درصد بالای رزین اشاره کرد.

همه این ها دلیل محکمی ست بر ترجیه و به صرفه بودن قیمت اورینگ سیلیکونی نسبت به دیگر انواع اورینگ برای استفاده در صنایع مختلف با عنوان سیال هیدرولیک و انتقال گرما، روان کننده و گریس، رزین های لایه کاری، درزگیر برای مصارف برقی و بسیاری موارد دیگر.

مشخصات اورینگ سیلیکونی

پیش از خرید اورینگ بهتر است مشخصات آن را به درستی بدانید تا بتوانید به بهترین نحو و در مناسب ترین مکان آن را به کار ببرید.
چرا اورینگ سیلیکونی به عامیانه ی بازار اورینگ نسوز نام گرفت ؟؟؟
من جمله مشخصات اورینگ سیلیکونی مقاومت بالای آن در مقابل درجه حرارت شدید، رشد قارچی، اشعه ماوراء بنفش، گاز اوزن و جو است اما باید توجه داشت که این اورینگ  حرارت مستقیم را تاب نمی آورد و تحمل آن در برابر حرارت خشک است. همین تاب آوری در برابر حرارت خشک موجب شده تا اورینگ سیلیکون را اورینگ نسوز نیز بنامند.

تحمل حرارت و درجه سختی اورینگ سیلیکون

محدوده دما اورینگ سیلیکون 75- درجه فارنهایت تا 450 درجه فارنهایت یا به عبارتی 60 درجه سانتی گراد تا 232 درجه سانتی گراد است و درجه سختی آن 30 تا 80 می باشد.

رنگ اصلی آن بی رنگ و شفاف می باشد که برای مصارف بهداشتی ، غذایی و پزشکی کاربرد دارد و نوع صنعتی آن دارای طیف رنگی  مختلفی ازجمله قرمز – نارنجی – زرد و آبی میباشد ، لازم به ذکر است که رابرسیا قادر به تولید اورینگ سیلیکون در رنگبندی های مختلف می باشد .

انواع اورینگ سیلیکونی

دو نوع حلقه ای و متری  تولید شده می باشند و آماده می باشد ، که از نظر شکل نام گذاری شده اند.

معمولاً اورینگ حلقه ای لاستیکی با سطح مقطع گرد درسایزهای استاندارد موجود است  وعمده مصرف آن در پکیج های دیواری  ، ماشین ها ، صنعت نفت و گاز، ماشین های صنعتی وشفت هاست؛ اما گاهی که سایز اورینگ و ضخامت آن افزایش می یابد و اندازه آن با قطر سیلندر و پیستون تناسب ندارد، از اورینگ های مدار باز یا متری استفاده می شود که با چسب های مخصوص آن را تبدیل به اورینگهای مدار بسته می کنند. اورینگهای متری در دو نوع گرد و چهار گوش موجود می باشد ،که متری سیلیکون از سایز 2 شروع تا سایز 20 ادامه پیدا میکند.

باید بدانید که اورینگ های متری در بخش های استاتیکی یا ثابت (بدون حرکت) مورد استفاده قرار می گیرند و تحمل فشار یا حرکت را در بخش های دینامیکی ندارند به خصوص در مواقعی که به عنوان اورینگ مدار بسته مورد به کار می روند و آن ها را با چسب بهم می چسبانند.

اورینگ سیلیکون متری رابرسیا

فروش اورینگ سیلیکونی در رابرسیا

اورینگ سیلیکونی در انواع بیرنگ و رنگهای مختلف ،  اسفنجی و شکل های درخواستی برای سفارشات و نیازهای خاص تولید می شوند که در زیر با مقایسه قیمت ها و با توجه به نیاز آن می توانید خریداری کنید. تولید این محصول در رابرسیا با درجه سختی، رنگ و تمام نیازهایی که مشتریان لازم داشته باشند تولید خواهد شد.

اگر اورینگ سیلیکونی در هر ابعاد  یا قطعه لاستیکی مانند مکش (مکنده) های سیلیکونی نیاز داشتید میتوانید در لینک زیر کلیک کرده و سفارش خود را ثبت کنید ویا با کارشناسان ما در واتساپ ارتباط برقرارکنید .

ثبت سفارش اورینگ 

ارتباط با کارشناسان ما از طریق واتساپ کلیک کنید 

 

تشخیص اورینگ سیلیکونی اصل با بی کیفیت

ورینگ های اصلی و با کیفیت بعد از مدتی در قرار گیری و مواجه به مرور با مایعات، گازوئیل و روغن کیفیت و حالت خود را از دست نمی دهند.

اگر نگران تشخیص جنس اورینگ هستید در اینجا راهکار هایی به شما ارائه خواهیم داد؛ به این صورت که برای تشخیص یک اورینگ نسوز و با کیفیت از اورینگ های معمولی کافی است مقداری اورینگ را بکشید.

حال دقت کنید، اگر سطح اورینگ حالت اولیه خود را از دست نداد و به حالت اولیه بازگشت جنس اورینگ اصلی و نسوز می باشد.

درمقابل اگر اورینگ های معمولی و بی کیفیت  را مقداری بکشید، مشاهده می کنید که خلل و سوراخ هایی در سطح آن ایجاد می شود و حالت اولیه خود را از دست می دهد.

نتیجه :

ما سعی کردیم در این مقاله تمام تجربیات و دانسته ها و تحقیق هایی درباره اورینگ و مواد سیلیکون جمع آوری کرده و برای شما به اشتراک بگذاریم . لطفا نظر خود و سوالات خود را درباره اورینگ سیلیکون با ما به اشتراک بگذارید .

همچنین رابرسیا توان تولید انواع اورینگ و قطعات لاستیکی در هر ابعاد متریالی ، آماده خدمت رسانی به تولید کنندگان و صنعتگران محترم می باشد .

پشتیبانی : ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۱۳

 

محمد

محمد

سبد خرید
سوالی دارید؟ از من بپرسید ! 
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از نفرات زیر را انتخاب کنید
ما معمولاً کمتر از ۵ دقیقه پاسخ می دهیم