اورینگ سیلیکونی کیبورد؛ ابزاری بی نظیر که به کارتان خواهد آمد!

اورینگ سیلیکونی کیبورد از مزایای متنوعی برخوردار می باشد. تمام این مزایا دست به دست هم داده و این ابزار را به یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین ابزارها در میان دارندگان کیبوردهای مکانیکی تبدیل کرده اند. اگرچه مزیت اصلی اورینگ کیبورد کاهش صدای ناشی از برخورد سوئیچ به داخل بدنه کیبورد است، اما از کم کردن حداکثر فاصله حرکت سوئیچ به عنوان یکی از مهم ترین مزایای این ابزار نمی توان چشم پوشی کرد.

اورینگ سیلیکونی کیبورد؛ ابزاری بی نظیر که به کارتان خواهد آمد!

شاید بهتر باشد پیش از پرداختن به معرفی اورینگ سیلیکونی کیبورد و مشخصات آن، نخست اورینگ کیبورد را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا از سر و صدای کیبوردتان در زمان تایپ کردن به ستوه آمده اید؟ آیا خستگی انگشتانتان پس از تایپ های طولانی شما را آزار می دهد؟ چاره مشکل شما در دستان اورینگ کیبورد است!

 

اورینگ سیلیکونی کیبورد

اورینگ سیلیکونی کیبورد

  • اورینگ کیبورد؛ پایان بخش سر و صدای مزاحم کیبورد مکانیکی شما!
  • مشکل از کجا نشات می گیرد؟!

بی شک پس از ضربه زدن به اشیا فوق الذکر صدایی تولید می گردد که تکرار مرتب آن می تواند آزار دهنده و گوش خراش باشد. کلیدهای کیبورد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر ضربه ای که به صفحه کلید می زنید، موجب ایجاد صدا شده و از آن جا که شما کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید را بی وقفه و یکی پس از دیگری می فشارید، صدای تولید شده برایتان غیر قابل تحمل می شود!

صاحبان کیبوردهای مکانیکی همواره از صدای کلیدهای کیبورد ناراضی هستند. اگر خودتان را لحظه ای جای یک تایپیست که روزش را با صدای آزار دهنده کلیدهای کیبورد شب می کند، بگذارید حتما به او حق می دهید که از شرایط موجود رضایت نداشته باشد!

آیا می دانید اصلی ترین دلیل پر سر و صدا بودن کیبوردهای مکانیکی چیست؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که مکانیسم این کیبوردها اصلی ترین دلیل پر سر و صدا بودن آن ها است. اگر یکی از کلیدهای کیبوردتان را از صفحه جدا کنید، متوجه وجود یک لاستیک لغزنده در قسمت زیرین آن خواهید شد. هنگامی که شما به کلید مورد نظرتان فشار وارد می کنید، نیروی وارده از طریق این لاستیک لغزنده به مدار الکتریکی وارد شده و آن را فعال می سازد. همین کار به ظاهر ساده موجب ایجاد سر و صدای مزاحمی می شود که از شنیدن آن خسته شده اید!

یکی از رایج ترین و محبوب ترین روش های کاهش صدای کلیدهای موجود بر روی کیبوردهای مکانیکی استفاده از اورینگ کیبورد است.

  • اورینگ کیبورد چیست؟

اورینگ یا حلقه O که به طور کلی در سازهای درام (طبل) مورد استفاده قرار می گیرد و بدین ترتیب موجب کاهش صدا می شود، ابزاری است که می تواند صدای ناشی از فشردن کلیدهای کیبورد را تا حد قابل توجهی بکاهد. اورینگ کیبورد راه حلی حتمی برای کاهش صدای کلیدهای کیبورد مکانیکی شما است.

اورینگ کیبورد یکی از پر طرفدارترین ابزارها در میان صاحبان کیبوردهای مکانیکی است. این حلقه های پلاستیکی و نرم از ورود فشار زیاد ناشی از فشردن کلید به مدار الکتریکی جلوگیری به عمل می آورند. به عبارت دیگر هنگامی که شما کلید مورد نظرتان را فشار می دهید، اورینگ ها مقداری از فشار وارد شده را جذب کرده و مانع از ورود تمام آن به مدار می گردند تا بدین ترتیب از ایجاد نویز صوتی اضافه جلوگیری کنند.

حال که کم و بیش با اورینگ کیبورد و اصلی ترین وظیفه آن یعنی کاهش سر و صدای کلیدهای کیبورد آشنا شدیم، زمان آن فرا رسیده است که به معرفی اورینگ سیلیکونی کیبورد بپردازیم. اگر صاحب صفحه کلید مکانیکی هستید و به دنبال راهکاری برای رهایی از سر و صدای مزاحم کلیدهای کیبورد می گردید، این مطلب مختص شما است. به همراهی شما تا پایان این مطلب دلگرمیم!

  • با اورینگ سیلیکونی کیبورد آرامش از آنِ شما است!

اورینگ سیلیکونی کیبورد یکی از بهترین انواع اورینگ کیبورد موجود در بازار است که بسیاری از افراد آن را خریداری نموده و با نصب آن در کیبوردهای مکانیکی آرامشِ اعصاب را به خود و اطرافیانشان هدیه می دهند!

اورینگ سیلیکونی کیبورد همان گونه که از نامش پیدا است، از جنس سیلیکون بوده و ظاهری مشابه حرف O لاتین دارد. این اورینگ ها که سفید رنگ هستند، از ابعاد داخلی 5 میلی متر و ضخامت 5/1 میلی متر و 2 میلی متر برخوردار می باشند.

آیا تا به حال کلیدهای موجود بر روی صفحه کلیدتان را شمرده اید؟ آیا می دانید تعداد این کلیدها چند تا است؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که صفحه کلید کامپیوتر شما بر اساس یک استاندارد جهانی دارای 102 تا 104 کلید است. البته ممکن است کیبورد شما در سمت راست خود فاقد اعداد یا به عبارت دیگر فاقد بخش ماشین حساب باشد که قاعدتا در این صورت تعداد کلیدها کمتر از این مقدار خواهد بود. بنابراین اگر بخواهید نسبت به خرید اورینگ سیلیکونی کیبورد اقدام نمایید، خرید پک 110 عددی اورینگ سیلیکونی کیبورد از سایت رابرسیا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با خرید این پک شما 110 عدد اورینگ سیلیکونی در اختیار خواهید داشت و می توانید به هر کلید یک اورینگ اختصاص دهید!

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته است، نحوه نصب اورینگ سیلیکونی کیبورد است. در ادامه نحوه نصب اورینگ سیلیکونی کیبورد را توضیح خواهیم داد تا به آسانی این کار پی ببرید!

اورینگ

اورینگ

  • نحوه نصب اورینگ سیلیکونی کیبورد

نصب اورینگ سیلیکونی کیبورد ساده تر از چیزی است که فکرش را می کنید. اصلا نیازی به افراد ماهر و متخصص در این زمینه نیست. شما خودتان هم می توانید متخصص باشید!

برای نصب اورینگ سیلیکونی کیبورد کافی است تمام کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید را یکی یکی جدا نمایید. سپس حلقه های O شکل سیلیکونی را بر روی پایه استوانه ای شکل موجود نصب نموده و کلید را بر روی آن قرار داده و اندکی فشار دهید تا اورینگ در جای خود مستقر و کلید در سر جایش قرار بگیرد. این کار را برای تمام کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید انجام دهید و بدین ترتیب از شر صداهای مزاحم خلاص شوید!

گفتنی است که نصب این دمپرهای صوتی موجب کم شدن حس مکانیکال بودن کیبورد شما نمی شود. بلکه باعث می شود که شما از تایپ کردن و کار کردن با کیبوردتان لذت بیشتری ببرید!

اورینگ کیبورد

اورینگ کیبورد

  • مزایای اورینگ سیلیکونی کیبورد

اورینگ سیلیکونی کیبورد از مزایای متعدد و متنوعی برخوردار می باشد. تمام این مزایا دست به دست هم داده و این ابزار را به یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین ابزارها در میان دارندگان کیبوردهای مکانیکی تبدیل کرده اند. اگرچه مزیت اصلی اورینگ کیبورد کاهش صدای ناشی از برخورد سوئیچ به داخل بدنه کیبورد است، اما از کم کردن حداکثر فاصله حرکت سوئیچ به عنوان یکی از مهم ترین مزایای این ابزار نمی توان چشم پوشی کرد. لازم به ذکر است که کاهش حداکثر فاصله حرکت سوئیچ تابع نوع اورینگ بوده و از 5/1 میلی متر تا 4 میلی متر امکان پذیر است.

این ابزارهای کاربردی همچنین شوک حاصل از برخورد کلید با صفحه کلید را جذب نموده و بدین ترتیب از خستگی زودرس انگشتان شما در طی تایپ های طولانی جلوگیری به عمل می آورند. اگر مدت قابل توجهی از وقتتان را صرف تایپ با کیبورد می کنید، با استفاده از اورینگ سیلیکونی کیبورد این مدت زمان را برای خود لذت بخش سازید!

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، اورینگ سیلیکونی کیبورد سفید رنگ بوده و با استفاده از سیلیکون مرغوب ساخته می شود. همین موضوع سبب شده است که این ابزار موجب از بین رفتن نور RGB کلیدها نگردد.

فراموش نکنید که اورینگ های سیلیکونی صدای حاصل از برخورد سوئیچ به داخل بدنه کیبورد را به طور کامل از بین نمی برند. بلکه با کاهش نویز های اضافی باعث ایجاد صدایی ثابت در زمان کار کردن با صفحه کلید مکانیکی می شوند. صدایی که به هیچ عنوان آزار دهنده نیست!

اورینگ کیبورد

اورینگ کیبورد

  • پک 110 تایی اورینگ سیلیکونی کیبورد؛ پیشنهادی طلایی برای شما!

اگر تایپیست هستید و یا شغلتان به گونه ای است که انگشتانتان با صفحه کلید کامپیوتر سر و کار دارد، پک 110 تایی اورینگ سیلیکونی کیبورد پیشنهاد طلایی ما برای شما است. با خرید این پک انگشتانتان را از خستگی تایپ کردن و گوش هایتان را از شنیدن صدای آزار دهنده کیبوردهای مکانیکی نجات دهید!

محمد

محمد

سبد خرید
سوالی دارید؟ از من بپرسید ! 
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از نفرات زیر را انتخاب کنید
ما معمولاً کمتر از ۵ دقیقه پاسخ می دهیم