اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چقدر خوب می‌ شد اگر در حین کار کردن با کیبورد صدایی ایجاد نمی‌ شد؟ کسانی که گیمر هستند یا زیاد تایپ می‌ کنند، همیشه این دغدغه را دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد آشنا شوید.
اورینگ‏ های زیر دکمه ‏های کیبورد

اورینگ سیلیکونی چیست؟

اورینگ سیلیکونی، یکی از محصولات ماده‌ ای به نام سلیکیون است که خاصیت‌ های منحصر به‌ فرد زیادی دارد. به‌ عنوان نمونه می‌ توان به مقاومت بالای این متریال در برابر گرما اشاره کرد. لازم به ذکر است که به کار بردن سیلیکون در این ماده باعث ایجاد خواص منحصر به‌ فردی شده است. به‌ عنوان مثال می‌ت وان به خاصیت مقاومت در برابر اشعه‌ های مضر آفتاب و جلوگیری از رشد قارچ‌ ها اشاره کرد.

با استفاده از سیلیکون می‌ توان حلقه‌ هایی ایجاد کرد که برای کیبورد قابل استفاده هستند. اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد کاربردهای زیادی دارند که معمولاً در کیبورد های مکانیکی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. ناگفته نماند که گاهی به اورینگ‌ ها، واشر کیبورد هم گفته می‌ شود.

اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد

به‌ طور کلی اورینگ‌ ها در دو شکل طولی و حلقه‌ ای ساخته می‌ شوند. اورینگ‌ هایی که زیر دکمه‌ های کیبورد قرار می‌ گیرند، از نوع حلقه‌ ای و شبیه به واشر هستند. یکی از مزیت‌ های اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه کیبورد این است که صدای کلید ها را به میزان زیادی کاهش می‌ دهد. در هنگام تهیه اورینگ‌ های سیلیکونی، به میزان مرغوب بودن جنس آن‌ ها دقت داشته باشید. به این دلیل که از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ضمن به این مورد هم توجه داشته باشید که ضخامت یا قطر آن‌ ها به چه میزان است.

اورینگ‏ های زیر دکمه ‏های کیبورد

در هنگام خرید اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد لازم است که مطمئن باشید، قطر اورینگ یا حلقه، برای کیبورد شما مناسب است. به این دلیل که اگر حلقه، برای کلید کیبورد، تنگ باشد، می‌ تواند روی عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه در حین استفاده از کیبورد، با مشکل مواجه خواهید شد. به‌ طور کلی اورینگ‌ های موجود در بازار، قطر 5 یا 7 میلی‌ متر دارند؛ بنابراین می‌ توانید با توجه به نوع کیبورد خود، اورینگ مناسب را انتخاب کنید.

دلیل استفاده از اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد

اگر اعضای خانواده در منزل از صدای کیبورد شما خسته شده‌ اند و دوست ندارید که مدام صدای تق تق کلیدهای کیبورد، آن‌ ها را اذیت کند، بهتر است به سراغ استفاده از اورینگ‌ های سیلیکونی بروید. این حلقه‌ ها که با نام واشر هم شناخته می‌ شوند، می‌ توانند صدای کیبورد را تا حد زیادی کاهش دهند. دقت داشته باشید که با نصب این حلقه‌ ها، صدای کلید ها به صفر نمی‌ رسد و همچنان صدای کمی تولید خواهد شد.

دلیل استفاده از اورینگ ‏های زیر دکمه‌های کیبورد

بسیاری از افراد فکر می‌ کنند که کار نصب این حلقه‌ ها، بسیار سخت است. در حالی که اصلاً این‌ طور نیست و به‌ راحتی می‌ توانید اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد را نصب کنید. تنها کافی است که کلید های کیبورد مکانیکی خود را جدا و سپس برای هر کدام یکی از این حلقه‌ ها را نصب کنید.

بعد از نصب کلید ها، سر جای خود، متوجه کاهش صدا خواهید شد و تجربه جدیدی در تایپ کردن یا بازی به دست می‌ آورید. برای خرید اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه کیبورد بهتر است که به چند نکته زیر توجه داشته باشید.

  • جنس، تعداد و رنگ حلقه‌ ها

سه موردی که در تیتر بالا معرفی شدند، از مهم‌ ترین مواردی هستند که در هنگام خرید اورینگ ‌ای سیلیکونی باید مدنظر شما باشند. اگر حلقه‌ ها را از فروشگاه معتبری تهیه کرده باشید، دیگر نیازی به نگرانی درباره کیفیت جنس سازنده نخواهید داشت.

به این دلیل که فروشگاه‌ های معتبر همیشه بهترین و مناسب‌ ترین محصولات را دارند. لازم به ذکر است که اگر تنها هدف شما از تهیه اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد، کاهش میزان صدا است، جنس سازنده خیلی فرقی نمی‌ کند که چه چیزی باشد. ناگفته نماند که هر یک از جنس‌ ها، مقاومت متفاوتی در برابر حرارت دارند.

 

نکات مهم در هنگام خرید اورینگ کلیدهای کیبورد

هنگامی‌ که می‌ خواهید حلقه‌ های سیلیکونی را برای کیبورد خود تهیه کنید، به تعداد بخرید؛ به عبارت دیگر بررسی کنید که چند عدد کلید از کلیدهای کیبورد را می‌ خواهید اصلاح کنید؟ درباره رنگ حلقه‌ های سیلیکونی هم باید گفت که در اغلب موارد اهمیت چندانی ندارد. مگر این‌ که کلیدهای کیبورد شما شفاف باشند. البته اگر کیبورد شما چراغ LED داشت، بهتر است که رنگ حلقه‌ ها را متناسب با رنگ چراغ‌ های LED انتخاب کنید.

  • نصب حلقه‏های اورینگ کیبورد

برای نصب اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد در ابتدا لازم است که از یک وسیله خاص کمک بگیرید و کلید ها را خارج کنید. در مرحله بعد تمامی کلید ها را در کنار هم قرار دهید. سپس حلقه‌ ها را در پایه دکمه‌ های کیبورد بگذارید. لازم به ذکر است که در هنگام نصب حتماً باید دقت کنید که هر یک از حلقه‌ ها به یک اندازه در کلید ها قرار داده باشید. چون بعد از تمام شدن کار، اگر هم اندازه نباشند، بعضی کلید ها صدای بیشتر و بعضی صدای کمتری می‌ دهند.

 

نصب حلقه‏های اورینگ روی کلیدهای کیبورد

نصب حلقه‏ های اورینگ روی کلیدهای کیبورد

وقتی می‌ خواهید حلقه‌ های سیلیکونی را نصب کنید، می‌ توانید از ناخن انگشت خود برای جدا کردن آن‌ ها استفاده نمایید. یا این‌ که از یک خودکار کمک بگیرید. یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در رابطه با حلقه‌ های سیلیکونی کیبورد باید بدانید این است که این حلقه‌‎ها، برای همه پایه‌ ها قابل نصب نیستند؛ بنابراین باید دقت کنید که حلقه را روی پایه مناسب قرار دهید.

بعضی از پایه‌ های دیگری که ممکن است روی کلیدهای مثل shift ببینید، برای برگشت‌ پذیری دکمه هستند. در ضمن وقتی دارید دکمه‌ های کیبورد را سر جای خود بر می‌ گردانید؛ به کلید هایی مثل spacebar و همچنین shift دقت کنید که درست نصب شده باشند. چون این کلید ها، برگشت‌ پذیری بیشتری دارند.

خرید محصول

برای خرید اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد می‌ توانید از فروشگاه اینترنتی رابرسیا استفاده کنید. کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل سریع، 3 ویژگی اصلی این فروشگاه بوده و باعث جلب اعتماد تعداد زیادی از مخاطبین شده است.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی اورینگ های سیلیکونی زیر دکمه های کیبورد پرداختیم و گفتیم که ماده سازنده آن‌ ها چه ویژگی‌ هایی دارد؟ همچنین به کاربردی که برای کیبورد دارند هم اشاره کردیم. شما عزیزان می‌ توانید جهت تهیه این مدل حلقه‌ ها، به سایت رابرسیا مراجعه نمایید.

محمد

محمد

سبد خرید
سوالی دارید؟ از من بپرسید ! 
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از نفرات زیر را انتخاب کنید
ما معمولاً کمتر از ۵ دقیقه پاسخ می دهیم