خرید اورینگ وارداتی باکیفیت

تصور کنید از اورینگ در خودروی سواری شما استفاده نشده باشد. آیا می‌توانید اتوموبیل خود را روشن کرده و حرکت کنید؟ مطمئناً نه! این قطعه کوچک به‌قدری دارای اهمیت می‌باشد که اگر از آن در تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف استفاده نشود عملکرد آن‌ها مختل خواهد شد. درواقع اورینگ برای آب‌بندی قطعات مختلف استفاده می‌شود و عملکردی شبیه واشر دارد؛ اما باتوجه به اینکه برای تولید اورینگ از الاستومرها استفاده می‌شود دارای کیفیت بالاتری نسبت به واشر می‌باشد و براثر فشار یا تماس با مواد اسیدی دچار پارگی و خوردگی نمی‌شود.

 خرید اورینگ وارداتی باکیفیت

تصور کنید از اورینگ در خودروی سواری شما استفاده نشده باشد. آیا می‌توانید اتوموبیل خود را روشن کرده و حرکت کنید؟ مطمئناً نه! این قطعه کوچک به‌قدری دارای اهمیت می‌باشد که اگر از آن در تجهیزات و ماشین‌آلات مختلف استفاده نشود عملکرد آن‌ها مختل خواهد شد. درواقع اورینگ برای آب‌بندی قطعات مختلف استفاده می‌شود و عملکردی شبیه واشر دارد؛ اما باتوجه به اینکه برای تولید اورینگ از الاستومرها استفاده می‌شود دارای کیفیت بالاتری نسبت به واشر می‌باشد و براثر فشار یا تماس با مواد اسیدی دچار پارگی و خوردگی نمی‌شود.

البته در هنگام خرید اورینگ لازم است تا حتماً به برند تولیدکننده نیز توجه داشته باشید. برای مثال انواع اورینگ آلمانی، تایوانی و کره‌ای جز محصولات باکیفیت بازار هستند و درصورتی‌که قصد خرید اورینگ وارداتی باکیفیت را دارید می‌توانید این محصولات را انتخاب کنید. در ادامه در رابطه با قیمت، کیفیت و کارایی انواع اورینگ وارداتی اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

خرید اورینگ وارداتی باکیفیت

خرید اورینگ وارداتی باکیفیت

اورینگ از چه موادی ساخته می‌شود؟

پرفروش‌ترین اورینگ‌های وارداتی بازار شامل اورینگ آلمانی، تایوانی و کره‌ای هستند که همگی با استفاده از موادی به نام الاستومر ساخته می‌شوند. البته ممکن است نام اورینگ وایتون، سیلیکون، نیتریل، NBR، پلی‌اورتان و… به گوشتان رسیده باشد. جالب است بدانید که تمامی این مواد الاستومر هستند و علاوه بر موارد ذکرشده، الاستومرها خانواده بزرگتری را شامل می‌شوند که هرکدام از آن‌ها داری ویژگی‌های متفاوتی از نظر حد تحمل دما و فشار، واکنش‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و… هستند. بنابراین می‌توان با درنظر گرفتن این موارد اورینگ مناسب را انتخاب کرده و در ماشین‌آلات و تجهیزات موردنظر نصب نمود.

در ادامه برخی از مواد اولیه‌ای که در ساخت اورینگ تایوانی، آلمانی و کره‌ای به کار می‌روند معرفی خواهند شد:

اورینگ NBR وارداتی

اورینگ NBR جز پرمصرف‌ترین اورینگ‌های بازار است چراکه در صنایع مختلف کاربرد دارد. برای مثال از این اورینگ می‌توان در انواع پمپ، شیلنگ‌های حمل سوخت و روغن، یاتاقان‌ها، محفظه روغن، شیرهای شفت تا لوله‌های پلاستیکی استفاده نمود. در واقع اورینگ NBR برای قطعاتی که دارای گریس و مایعات هیدرولیک هستند مناسب می‌باشد و مقاومت بسیار زیادی در برابر حلال‌های شیمیایی دارد.

نوع اورینگ تایوانی NBR تا دمای پایین‌تر از ۱۴۹ درجه سانتی‌گراد کارایی داشته و در برابر ساییدگی نیز مقاومت زیادی دارد که باعث افزایش طول عمر اورینگ خواهد شد.

"<yoastmark

اورینگ EPDM واردتی

اورینگ EPDM دارای قابلیت کشسانی بسیار زیادی می‌باشد چراکه برای تولید آن از اتیلن پروپیلن دین ترپلمیر استفاده شده است. این نوع اورینگ بین دمای منفی ۵۵ تا ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد کارآیی داشته و در برابر ترکیبات اسیدی، نمک‌های قلیایی، الکل، مواد سفیدکننده، آب سرد، آب جوش و بخار مقاوم است. بنابراین می‌توان از آن در برابر سیالات هیدرولیکی که بر پایه‌ی استر-فسفات باشند استفاده نمود یا در تجهیزاتی که حاوی مواد اسیدی و قلیایی هستند و احتمال خوردگی وجود دارد به‌کار برد. همچنین توجه داشته‌باشید که اورینگ EPDM در محیطی که حاوی روغن، سوخت‌های معدنی و گریس باشد کارایی چندان زیادی ندارد.

اورینگ سیلیکونی وارداتی

انواع اورینگ سیلیکونی وارداتی مثل اورینگ آلمانی، کره‌ای و تایوانی کاملاً بدون بو و غیر سمی هستند و احتمال تشکیل قارچ روی سطح آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل می‌توان از این نوع اورینگ در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی استفاده نمود. با توجه به اینکه این نوع اورینگ در دمای منفی 100 تا 232 درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است، در انواع سیستم‌های برودتی و حرارتی که به‌صورت استاتیکی باشند می‌توان آن را به کار برد.

این محصول دربرابر هوای‌ فشرده، اشعه ماوراءبنفش، رشد قارچی، حرارت شدید و مایعات نفتی مقاومت دارد؛ اما درصورتی که آن‌را در سیستم‌های دینامیکی یا سیستم‌هایی که حاوی اسیدها باشند نصب کنید به‌سرعت خراب شده و عملکرد مناسبی نخواهند داشت.

اورینگ وایتون وارداتی

اورینگ وایتون وارداتی که توسط کشورهای کره، آلمان و تایوان تولید می‌شود دارای سه گرید مختلف ‏A، B و F می‌باشد. نوع گرید A دارای 66 درصد فلوئور است و برای استفاده در خودروها و تجهیزات صنعت هوافضا کاربرد دارد. وایتون گرید B دارای ۶۸ درصد فلوئور است و در تجهیزات فرآوری مواد شیمیایی به‌کار می‌رود.

و اورینگ وایتون گرید F دارای ۷۰% فلوئور است و بیشترین کاربرد آن در سیستم سوخت خودروها می‌باشد.

کاربرد اورینگ تایوانی، آلمانی و کره‌ای

انواع اورینگ تایوانی، آلمانی و کره‌ای که به‌عنوان پرکاربردترین اورینگ‌های وارداتی شناخته می‌شوند همانند یک حلقه دایره‌ای شکل هستند که دارای خاصیت الاستیکی بوده و در رنگ‌بندی‌های متنوع تولید می‌شوند. کاربرد انواع اورینگ برای آب‌بندی تجهیزات مختلف بوده و برای این‌کار لازم است تا اورینگ درون گلند که یک قطعه فلزی است قرار بگیرد. دراین‌صورت اگر مایعات و گازهای مختلف به اورینگ فشار وارد کنند آن‌را فشرده خواهند کرد و به‌این‌ترتیب فاصله‌های خالی که در گلند وجود دارد کاملاً پر شده و از نفوذ یا ترکیب مایعات و گازهای مختلف با یکدیگر جلوگیری می‌شود.

البته انتخاب اورینگ با ابعاد و اندازه‌ی استاندارد دارای اهمیت بالایی است چراکه لازم است اندازه اورینگ اندکی از گلند بزرگ‌تر باشد تا پس ‌از قرارگرفتن درون آن به میزان کمی فشرده شود.

همان‌طور که مشاهده کردید عملکرد اورینگ بسیار ساده است اما این قطعه کوچک در صنایع مختلف کاربرد بسیار بالایی داشته و درصورتی که دچار پارگی یا پوسیدگی شود می‌تواند چرخ تولید یک کارخانه بزرگ را به‌تنهایی متوقف کند! بنابراین لازم است تا در انتخاب اورینگ مناسب دقت بیشتری داشته‌باشید و از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

اما به‌نظر شما کاربرد اورینگ به چه صنایعی محدود می‌شود؟ می‌توان گفت که هرجا ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف وجود داشته‌باشند نیاز به اورینگ خواهد بود. در واقع بسیاری از قطعات نیازمند آب‌بندی هستند که آب‌بندی آن‌ها با استفاده از اورینگ انجام می‌شود. درواقع کاربردهای مهم اورینگ در تجهیزات و ماشین‌آلات صنایع غذایی، صنایع پتروشیمی، صنایع دارویی، کارخانه‌های خودروسازی، ساخت تجهیزات هوافضا و… می‌باشد.

مثال هایی در این مورد

اگر بخواهیم مثال‌های بیشتری را مطرح کنیم، در صنعت غذا برای جلوگیری از ترکیب مواد غذایی و سوخت مورد استفاده برای گرم کردن آن‌ها از اورینگ استفاده می‌شود. در غیر این‌صورت ممکن است روغن یا دیگر سوخت‌های مورد استفاده به محفظه‌ای که حاوی مواد غذایی است نشت کند و باعث ایجاد آلودگی در سطح آن شود.

علاوه‌برآن در خودروهای سواری برای جلوگیری از ورود روغن موتور به هدایت‌گر سوپاپ از اورینگ استفاده می‌شود. در غیر این‌صورت روغن وارد محفظه احتراق شده و در آنجا می‌سوزد.

و در نهایت مثال ساده دیگر مربوط ‌به شیر آب است که اگر در آن از اورینگ استفاده نشود احتمال نشتی آب وجود دارد که علاوه‌بر اسراف این ماده حیاتی، رسوب آب باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

مقایسه انواع اورینگ آلمانی، تایوانی و کره‌ای

حال‌که دررابطه‌با مواد تشکیل‌دهنده و کارایی انواع اورینگ کره‌ای، آلمانی و تایوانی اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم لازم‌ است تا مقایسه‌ای بین این اورینگ‌های پرفروش داشته باشیم.

جدول استاندارد اورینگ‌های وارداتی

در انتخاب سایز مناسب اورینگ لازم است تا حتماً از جداول استانداردی کمک بگیرید. به‌طورکل ۶ نوع جدول استانداردی وجود دارد که‌از میان آن‌ها مهمترین‌شان جدول استاندارد AS 568 می‌باشد. بنابراین اورینگ با استاندارد AS 568 که شامل اورینگ‌های وارداتی از کشورهای آلمان، کره و تایوان می‌شود. در بسیاری از صنایع کاربرد دارد. اساتندارد های AS 568  به عنوان مهم ترین جدول استاندراد اروپا نیز شناخته شده و تنها برخی از کشور ها از آن استفاده می کنند.

در این جدول استاندارد تلورانس، سطح مقطع و قطر داخلی اورینگ‌ها مشخص شده‌اند. با این‌وجود می‌توانید اورینگ مناسب را انتخاب کرده و در ماشین‌آلات مختلف به‌کار ببرید.

جدول استاندارد اورینگ‌های وارداتی

جدول استاندارد اورینگ‌های وارداتی

قیمت انواع اورینگ وارداتی

قیمت اورینگ آلمانی نسبت به اورینگ تایوانی و کره‌ای نسبتاً بیشتر است. دلیل این تفاوت قیمت تغییرات نرخ ارز در نقاط مختلف جهان می‌باشد؛ اما خوشبختانه این محصولات از کیفیت نسبتاً مشابهی برخوردارند. تجربه نشان‌داده که انواع اورینگ تایوانی کارایی بالایی داشته و عملکردی مشابه اورینگ کره‌ای و آلمانی دارند.

کیفیت انواع رینگ وارداتی

با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت کشورهای اروپایی و آسیای شرقی کاملاً پیشرفته است، انواع اورینگ وارداتی دارای کیفیت بسیار عالی هستند و بدون خط برش می‌باشند. به‌همین‌دلیل عمر این نوع اورینگ‌ها بسیار بالا است و در مدت‌زمان کوتاه دچار پوسیدگی، ساییدگی یا پارگی نمی‌شوند.

تفاوت انواع اورینگ تایوانی با اورینگ ایرانی

در گذشته اورینگ تایوانی، آلمانی و کره‌ای بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص می‌دادند چراکه تولید کننده ایرانی بسیار کم بود. اما امروزه برندهای مختلفی در ایران به تولید اورینگ NBR، سیلیکونی، وایتون و… می‌پردازند که‌ از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل مقایسه با نمونه‌های خارجی هستند.

برای مثال یکی‌ از بزرگترین تولیدکنندگان اورینگ ایرانی برند شناخته‌شده رابرسیا است. که این محصولات را در سایزهای استاندارد و بااستفاده از مواد اولیه متنوعی ازجمله سیلیکون و وایتون تولید می‌کند.

همچنین رابرسیا به‌عنوان اولین و بهترین فروشگاه آنلاین اورینگ در ایران شناخته می‌شود. تا تمامی صنعتگران و دیگر خریداران گرامی بتوانند از سراسر نقاط ایران محصولات مورد نیاز خود را سفارش داده و در کوتاه‌ ترین زمان تحویل بگیرند. اورینگ‌های موجود دراین فروشگاه اینترنتی شامل اورینگ سرپرکن CNG خودروهای دوگانه‌سوز، اورینگ چک ولو CNG، اورینگ OMVL رگلاتور CNG، اورینگ درب روغن خودرو، اورینگ سوزن انژکتور خودرو و… هستند که از کیفیت ساخت بسیار بالایی بهره می‌برند و در بسته‌بندی مناسب به فروش می‌رسند.

شما می‌توانید برای مشاهده تمامی محصولات وارد سایت این فروشگاه شوید و در صورت نیاز به راهنمایی‌های بیشتر، با شماره تماس 09120044813 تماس بگیرید. همچنین توجه داشته‌باشید که‌ این فروشگاه نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد. به‌همین‌دلیل می‌توانید به‌راحتی به آن اعتماد کرده و محصولات مورد نیاز خود را با قیمتی استثنایی و بسیار مناسب سفارش دهید.

محمد

محمد

سبد خرید
سوالی دارید؟ از من بپرسید ! 
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از نفرات زیر را انتخاب کنید
ما معمولاً کمتر از ۵ دقیقه پاسخ می دهیم