روش های اندازه گیری اورینگ چگونه است و چه ویژگی هایی دارد؟

برای فهمیدن روش های اندازه گیری و فرمول خاص و حرفه ای تبدیل اندازه داخلی با خارجی توصیه میکنم این مقاله رو تا انتها بخونی و نظرتو برامون کامنت کن
روش اندازه گیری اورینگ

اورینگ ها به حلقه هایی گفته می شوند که در بخش های مختلف از آن ها استفاده می شود. روش های اندازه گیری اورینگ متفاوت است. در واقع می توان این اورینگ ها را نوعی درز بندی مکانیکی دانست که به شکل چنبره طراحی و تولید می شوند و دارای جنس های مختلفی هستند. این اورینگ ها در بخش های گوناگونی مورد استفاده قرار گرفته و انواع مختلفی دارند. در این مطلب قصد داریم نگاهی به روش اندازه گیری اورینگ انداخته و در رابطه با این محصول و روش اندازه گرفتن آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید تا شما را با شیوه های اندازه گیری انواع اورینگ ها آشنا کنیم.

تعیین اندازه اورینگ

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید اورینگ ها باید به آن توجه داشته باشد. تعیین اندازه اورینگ به کمک روش های اندازه گیری اورینگ است. در واقع اورینگ ها بر اساس دو پارامتر ابعادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته. از آن ها در بخش های مختلف استفاده می شود.

 نکته بسیار مهم : اگر اورینگ مناسبی را برای محلی که قصد درز بندی آن را دارید مورد استفاده قرار ندهید. این کار می تواند فرآیند درز بندی را با مشکل مواجه کند.

 به همین دلیل در هنگام خرید اورینگ باید به اندازه آن توجه بسیار زیادی داشته باشید. دو پارامتر ابعادی که اندازه گیری براساس آن مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد چیست ؟
دوپارامتر شامل قطر داخلی و گوشت یا ضخامت اورینگ است.

با توجه به ضخامت اورینگ ها آن ها را به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می کنند. افراد می توانند متناسب با نیازخود نسبت به ضخامت و قطر خارجی ، اورینگ را تهیه میکنند

ابزارهای مختلف در روش های اندازه گیری اورینگ

برای اندازه گیری اورینگ ابزارهای مختلفی طراحی و تولید شده اند. در واقع تمامی این ابزارها به نحوی هستند که قطر داخلی و گوشت یا ضخامت اورینگ را بررسی کرده.
می توانید با استفاده از آن ها متوجه شوید که اندازه اورینگ شما چقدر است. شما می توانید متناسب با نیاز خود و بودجه تان به سراغ ابزارهای اندازه گیری مختلفی بروید.
شما از کولیس های کلاسیک و دیجیتال مبتوانید ابعاد دقیق اورینگ را در بیارید

اندازه گیری اورینگ
مختصات دقیق اورینگ

روش انتخاب اورینگ بر اساس اندازه

یکی از نکات مهمی که برای خرید اورینگ باید به آن توجه داشته باشید. نحوه انتخاب اورینگ از این دسته محصولات بر اساس اندازه است. اورینگ ها را می توان به کمک اندازه گیری قطر داخلی سطح مقطع آن ها مورد بررسی قرار داد. به منظور تعیین سایز اورینگ باید بخش هایی همچون قطر داخلی و خارجی و ضخامت اورینگ را اندازه گیری کنیم.

برای اندازه گیری این بخش ها می توانید از ابزارهای مختلفی کمک بگیرید. و اینکه متناسب با نیاز خود به سراغ ابزارهای گوناگونی بروید. با ابزار های ساده مثل کولیس میتوان اندازه گیری کرد.

فرمول حرفه ای اندازه گیری

پس از اندازه گیری و بررسی اندازه قطر داخلی و خارجی و ضخامت اورینگ می توانید از فرمولی استفاده کنید. این فرمول به شما کمک می کند تا اگر که یک بخش از اورینگ را نتوانستید اندازه گیری کنید.
بتوانید بر اساس آن اندازه بخش مجهول را متوجه شده و بتوانید اندازه اورینگ را پیدا کنید.

خرید اورینگ متری سیلیکونی

فرمول انتخاب اورینگ

شما باید دو برابر ضخامت (گوشت) اورینگ را به علاوه قطر داخلی اورینگ کنید. جمع این دو عدد قطر بیرونی می باشد و برای خرید اورینگ از عدد به دست آمده کمک بگیرید.
جالب است بدانید : با استفاده از این فرمول شما قطر خارجی اورینگ با ضخامت را دارید. داخل بازار تمام کاسبان و مشتریان با استفاده از قطر خارجی سفارش خود را ثبت میکنند. چنانچه سفارش اورینگ داشتید برای روند سریع تر همیشه قطر خارجی و ضخامت را ثبت سفارش کنید.

ویژگی های اورینگ ها با توجه به ابعاد و سایز های مختلف

اورینگ ها ویژگی های متعدد و زیادی دارند از جنس اورینگ تا اندازه و کاربرد آن میتوان نام برد. در این قسمت به بیشترین ویژگی اورینگ میپردازیم. با ما همراه باشید

یکی از سوالات بسیار مهم که ممکن است پرسیده شود

این است که تفاوت اندازه اورینگ ها چه تاثیری بر روی فرایند درز بندی و استفاده از این محصولات دارد. در پاسخ به این سوال باید گفت اورینگ هایی که ضخامت کمتری دارند. در برابر فشار، مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند.
 از سوی دیگر اورینگی که قطر خارجی آن بالای 150 میلمتر و ضخامت بیش از 2 میلمتر باشد. و چنانچه محیطی که اورینگ در آنجا قرار میگیرد تا حداکثر 3 میلمتر کوچک باشد. به هیچ عنوان با هیچ مشکل مواجه نمی شوید. البته ناگفته نماند باید اورینگی که استفاده میکنید به دور باشد نه داخل . به همین دلیل انتخاب اندازه اورینگ مناسب با شرایط محیطی خیلی مهم و حارئز اهمیت است.

طراحی استاندارد اورینگ

مثل هر محصول دیگری به منظور تولید اورینگ با کیفیت شاهد پیدایش استاندارد خاصی هستید. که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به بهترین شکل اقدام به خرید اورینگ کنید. معمولاً اورینگ ها با استاندارد AS568 تولید و ساخته می شوند.

برای نصب اورینگ مورد نیاز خود باید به سراغ هر یک از اورینگ های استاندارد رفته و از آن ها در بخش های مختلفی استفاده کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر قصد خرید یک اورینگ را دارید، حتماً اندازه محلی که قصد نصب این دسته از محصولات را دارید را به خوبی محاسبه کرده و سپس با توجه به این اندازه اقدام به خرید یک عدد اورینگ استاندارد کنید.

اهمیت اندازه گیری اورینگ

یکی از سوالات بسیار مهمی که همواره مطرح می شود این است که اندازه گیری اورینگ چه اهمیتی داشته و چه روش های اندازه گیری اورینگ وجود  دارد؟

در صورتی که اورینگ شما اندازه متناسب با محلی که قصد نصب آن را دارید متفاوت باشد. باید شما با استفاده از ابزار هایی مثل کولیس دقیقا محلی که اورینگ را قرار میدهید اندازگیری کنید.

موضوع دیگری که باید به آن دقت کنید این است که بر خلاف باور برخی از افراد که فکر می کنند در هنگام خرید اورینگ تنها جنس آن اهمیت بسیار زیادی دارد، باید به این موضوع اشاره کرد که ابعاد اورینگ نیز پارامتر بسیار مهمی به حساب می آید و اورینگ های کوچک و بزرگ ویژگی های مختلفی دارند.
به همین دلیل شما باید متناسب با نیاز خود به سراغ محصولاتی با اندازه های مختلف رفته تا در نهایت بتوانید به بهترین شکل ممکن از اورینگ استفاده کنید.

حرف آخر

در این محتوا نگاهی به روش های اندازه گیری اورینگ انداخته و در رابطه با اهمیت اندازه گیری این محصولات توضیحاتی را به شما ارائه دادیم.
توجه به نکات گفته شده باعث می شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام به خرید اورینگ مناسب کرده و از این محصولات به نحو احسن استفاده کنید.

ثبت سفارش اورینگ

برای سفارش اورینگ در ابعاد مختلف با هر نوع متریال با شماره 09120044813 قسمت فروش رابرسیا تماس بگیرید. و میتوانید از طریق لینک روبرو داخل واتساپ ارتباط برقرار کنید. پیام داخل واتس اپ

یزدان پناه

یزدان پناه

سبد خرید
سوالی دارید؟ از من بپرسید ! 
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp یکی از نفرات زیر را انتخاب کنید
ما معمولاً کمتر از ۵ دقیقه پاسخ می دهیم